Visste du att du kan förändra ditt livet med Affirmationer : )

 
 Vad är en affirmation?

En affirmation är ett positivt laddad påstående som man upprepar för sig själv dagligen.

Å det kan faktiskt ändra hela ditt liv och du kan bli både gladare, lyckligare och få mera balans i ditt liv. Affirmationen kan till exempel vara "Jag är bra som jag är" eller "Jag är omtyckt". Man behöver inte tro på en affirmation, men genom att öva affirmera ofta så kan man till slut lura vår hjärna att tro på det.

Vad menas med att affirmera?

Att affirmera betyder att man upprepar påståenden om hur vi uppfattar oss själva eller vår omgivning. Genom att tänka en mening flera gånger under en längre period gör att man till slut tror på det. Om man har dåligt självförtroende kan man istället tänka till exempel "Jag är bra, jag klarar det här" jag så fin osv. Om ens affirmationer inte överensstämmer med nuläget kan det vara så att man känner att man ljuger när man säger/tänker sin affirmation. Men desto mer man upprepar affirmationen desto mer börjar man tro på den. Det leder till många positiva kedjereaktioner och förändringar i vardagen.

Vad är viktigt att tänka på för att affirmationerna ska ge resultat?

För att affirmationerna ska ge resultat gäller det att kontinuerligt upprepa dem. Gärna flera gånger per dag under en längre tid. Du väljer ut en som tilltalar dig och sen använder du den i en vecka. Du kan skriva upp citatet på flera postitlappar å sätta upp dom lite här och där och när du ser den så ler du och upprepar frasen högt eller tyst för dig själv. Låt oss börja leva å tycka om och älska oss själva. Sen kan vi älska andra, å ge å lära dom att affirmera positivt <3

 Exempel på positiva affirmationer

•Jag är frisk och stark

•Jag är glad och nöjd med mig själv

•Jag är lugn och harmoniskt

•Jag är framgångsrik i livet

•Jag är älskad och omtyckt

•Jag är värdefull

•Jag är omtyckt på mitt arbete

•Jag trivs på mitt jobb

•Jag är uppskattad för det jag gör

•Jag är älskad för den jag är

•Jag är en bra mamma

•Jag är vacker

•Jag är en bra partner

•Jag är lugn i stressiga situationer

I ljus å kärlek " Merium" <3